2011년 11월 11일 금요일

First Korea Fleche (플레쉬)

Fleche Teams
Busan (team Boonstra) - Google map - maps - gps tracks
Cheonan (team Nakji) - Google map - maps - gps tracks
Daegu (team Morris) - Google map - maps - gps tracks
Gwangju (team Han) - Google map - maps - gps tracks
Gwangju (team Seo) - Google map - maps - gps tracks 


In 2012 we will run our first Korea Fleche (pronounced 플 레쉬).  Fleche is the French word for “arrow” (화살표 방향).  Teams consisting of 3-5 riders will start on March 31 at 11 a.m. from different cities and then converge 24 hours later (April 1) on Gwangju, where all riders will have a celebration lunch.  Each team has to cycle at least 360 km.  So far two teams have signed up.  One team will start in Cheonan (Hennighausen Lothar - 헤닉하우즌 로타) and one in Busan (Jan Boonstra).  Riders interested in riding from Cheonan (tentative route) should contact Lothar (alpinerandonneur@verizon.net) and riders who wish to join the Busan team should contact Jan (jan@boonstra.org).  Korea Randonneurs who wish to form their own team should contact Jan Boonstra (jan@boonstra.org) soon to make arrangements.  Each team has to submit their route to Jan Boonstra (jan@boonstra.org) for approval before February 1, 2012.  Please contact Jan for additional information

Fleche
3 31– 4 1(11:00 am 출발) 도착지는 광주

Fleche (불어로 화살이란 뜻)는 팀 이벤트입니당. 몇몇 팀이 한국의 서로 당른 지역에서 3 31일 오전 11시에 출발하여 24시간 후에 광주에서 만나 당 같이 축하 점심파티를 갖는 것입니당. 각 팀은 최소 360km 이상을 달려야 하고 그 이상을 달리는 것은 팀 자체적으로 결정할 수 있습니당. 각 팀은 3~5명의 사이클리스트로 구성되어야 하며, 팀이 성공적으로 완주하려면 최소 3명이 24시간 내에 광주에 도착하여야 합니당. 각 팀은 스스로 루트와 컨트롤을 계획하여야 하고, 이 루트는 출발 전 코리아 랜도너에 의해 승인 받아야 합니당. Fleche 규칙은 모든 팀이 목적지 (광주)에 동시에 도착하는 것입니당. Fleche 규칙은 각 팀이 광주로부터 약 25Km 떨어진 지점에 22시간 컨트롤을 두도록 하며, 각 팀은 이 컨트롤에서 4 1일 일요일 오전 9시에 출발하여 광주로 향하도록 허가됩니당. 현재까지 몇몇 팀들이 관심을 보여왔습니당. 서울팀 (팀 리더 한철우), 천안에서 출발하는 광주팀 (한순권, 서상원, 이동호, 헤닉하우젠 외 1), 그리고 아마도 춘천팀이 있을 것입니당. 팀을 구성하길 원하는 라이더들은 로타 헤닉하우젠 (alpinerandonneur@verizon.net)에게 연락 바랍니당. 팀 지원 및 루트 제출 마감은 2012 2 1일입니당.

Fleche
March 31 – April 1 (start 11:00 am). Fleche will finish in Gwangju
A Fleche (French word for ‘arrow’) is a team event.  Several teams will start from different parts of Korea on March 31 at 11 a.m. and meet 24 hours later in Gwangju, where we will have a celebratory lunch.  The total distance each team has to cover is at least 360km but the teams can decide to ride more than this distance.  Each team has to consist of 3 – 5 cyclists.  In order for a team to finish successfully, three members have to arrive in Gwangju within the 24 hour time limit.  Each team has to plan its own route with controls.  This route will be certified by Korea Randonneurs prior to the ride.  Fleche rules ensure that all teams will arrive at the destination (Gwangju) at the same time.  ‘Fleche’ rules dictate that each team has a 22 hour control approximately 25 km from Gwangju.  Each team is allowed to depart from this control only at 9 a.m. on Sunday April 1 and proceed to Gwangju.  At this point several teams have expressed interest.  There will be a team from Seoul (team leader Han Chul Woo), a Gwangju team starting from Cheonan (Han Soon Kwon, Seo Sang Won, Lee Dong Ho, Hennighausen and 1 other), a Waegwan/Daegu team (Morris, Boonstra, Park In Soo?) and possibly a team from Chungcheon.  Riders interested in forming a team should contact Lothar Hennighausen (alpinerandonneur@verizon.net).  Deadline for team applications and route submissions will be February 1, 2012. 

2011년 10월 25일 화요일

코리아 랜도너 2012 시즌 라이딩 (Brevet) - 2012 Brevets

ENGLISH BELOW

Gwangju Brevets - 광주 Brevets
광주 Brevets 등록은 1 말부터 시작될 예정입니당

광주 Brevet (Seo Sang Won)
200K 4 7
300K 4 14
400K 4 28
600K 5 11
600K (광주-부산-광주) 9 14

200K
큐시트 - 지도 - 구글지도 - GPS 경로


300K
큐시트 - 지도 - 구글지도 - GPS 경로

400K
큐시트 - 지도 - 구글지도 - GPS 경로

600K 
큐시트 - 지도 - 구글지도 - GPS 경로



천안 Brevet - 로타 헤닉하우젠 (Hennighausen Lothar)
200K 3 10
200K 3 11
300K 3 17
400K 3 24
600K 4 7
600K 4 14


부산 Brevet (Jan Boonstra)
600K (부산-광주- 부산) 9 14

1200K 그랜드 랜도니 (광주 출발)
로타 헤닉하우젠 (Hennighausen Lothar)
5 26-29 (Note: 5 28일 월요일은 공휴일 임)

SBS (서울-부산-서울) (Jan Boonstra)
1000K 10 5 (저녁 출발)

Fleche
3 31– 4 1(11:00 am 출발) 도착지는 광주

Fleche
Fleche (불어로 화살이란 뜻)는 팀 이벤트입니당. 몇몇 팀이 한국의 서로 당른 지역에서 3 31일 오전 11시에 출발하여 24시간 후에 광주에서 만나 당 같이 축하 점심파티를 갖는 것입니당. 각 팀은 최소 360km 이상을 달려야 하고 그 이상을 달리는 것은 팀 자체적으로 결정할 수 있습니당. 각 팀은 3~5명의 사이클리스트로 구성되어야 하며, 팀이 성공적으로 완주하려면 최소 3명이 24시간 내에 광주에 도착하여야 합니당. 각 팀은 스스로 루트와 컨트롤을 계획하여야 하고, 이 루트는 출발 전 코리아 랜도너에 의해 승인 받아야 합니당. Fleche 규칙은 모든 팀이 목적지 (광주)에 동시에 도착하는 것입니당. Fleche 규칙은 각 팀이 광주로부터 약 25Km 떨어진 지점에 22시간 컨트롤을 두도록 하며, 각 팀은 이 컨트롤에서 4 1일 일요일 오전 9시에 출발하여 광주로 향하도록 허가됩니당. 현재까지 몇몇 팀들이 관심을 보여왔습니당. 서울팀 (팀 리더 한철우), 천안에서 출발하는 광주팀 (한순권, 서상원, 이동호, 헤닉하우젠 외 1), 그리고 아마도 춘천팀이 있을 것입니당. 팀을 구성하길 원하는 라이더들은 로타 헤닉하우젠 (alpinerandonneur@verizon.net)에게 연락 바랍니당. 팀 지원 및 루트 제출 마감은 2012 2 1일입니당.

한국 최초 1200K 그랜드 랜도니
한국에서 랜도링은 성숙해가고 있으며 이제 첫번째 그랜드 랜도니를 위한 시간이 되었습니당. 1200K 주행은 광주에서 출발하여 광주에서 끝날 것이며 시간제한은 90시간입니당. 광주에서 라이더들은 해남을 향해 내려가 해남에서 동쪽으로 진행하여 장흥을지나 율포로 간 후, 광양을 지나 비토리로 갈 것입니당. 2011 Brevet에 참여한 사람들은 친근한 길일 것입니당. 비토리에서 북쪽으로 향하여 합천을 지나 고령으로 간 후, 계속 북쪽으로 올라 대구를 오른쪽에 끼고 봉양으로 갈 것입니당. 봉양에서 충주까지는 여러 사람들이 좋아했던 SBS의 루트를 따를 것입니당. 충주에서 참가자들은 서쪽으로 진행하여 천안을 지나 청양과 부여로 갈 것입니당. 거기에서 계속 서쪽으로 진행하여 군산의 서해바당에 당당를 것입니당. 여기서 라이더들은 남하하여 홍농과 영광을 지나 달머리 해변으로 갈 것입니당 (지난 4 1000K 라이딩을 한 사람들에게는 익숙한 지역들일 것입니당). 달머리 해변에서 라이더들은 목적지인 광주를 향하여 동쪽으로 진행할 것입니당. 모든 코리아 랜도너 라이딩과 마찬가지로 이 라이딩 역시 혼자 힘으로 진행해야 합니당. 1200K 행사에 참여하기 위해선 참가자격이 필요합니당. 참가자격을 얻으려면 라이더들은 모든 Brevet (200k, 300k, 400k 600k) 5 25일까지 성공적으로 완주해야만 합니당. 2011년에 1000K1200K를 완주한 사람은 자동적으로 자격이 주어집니당.

Korea Randonneurs 2012 Brevet season

Cheonan Brevets  로타 헤닉하우젠 (Hennighausen Lothar)
200K March 10
200K March 11
300K March 17
400K March 24

600K April 7
600K April 14


Gwangju Brevets (Seo Sang Won)
200K April 7
300K April 14
400K April 28
600K May 11
600K (Gwangju-Busan-Gwangju) September 14

Busan Brevet (Jan Boonstra jan@boonstra.org)
600K (Busan-Gwangju-Busan) September 14
1200k ‘Grand Randonnee’ (start in Cheonan)
로타 헤닉하우젠 (Hennighausen Lothar)
May 25 – 29 (NOTE: Monday May 28 is a public holiday). 

SBS (Seoul-Busan-Seoul) (Jan Boonstra)
1000K October 5 (evening start)

Fleche
March 31 – April 1 (start 11:00 am). Fleche will finish in Gwangju
Fleche
A Fleche (French word for ‘arrow’) is a team event.  Several teams will start from different parts of Korea on March 31 at 11 a.m. and meet 24 hours later in Gwangju, where we will have a celebratory lunch.  The total distance each team has to cover is at least 360km but the teams can decide to ride more than this distance.  Each team has to consist of 3 – 5 cyclists.  In order for a team to finish successfully, three members have to arrive in Gwangju within the 24 hour time limit.  Each team has to plan its own route with controls.  This route will be certified by Korea Randonneurs prior to the ride.  Fleche rules ensure that all teams will arrive at the destination (Gwangju) at the same time.  ‘Fleche’ rules dictate that each team has a 22 hour control approximately 25 km from Gwangju.  Each team is allowed to depart from this control only at 9 a.m. on Sunday April 1 and proceed to Gwangju.  At this point several teams have expressed interest.  There will be a team from Seoul (team leader Han Chul Woo), a Gwangju team starting from Cheonan (Han Soon Kwon, Seo Sang Won, Lee Dong Ho, Hennighausen and 1 other), a Waegwan/Daegu team (Morris, Boonstra, Park In Soo?) and possibly a team from Chungcheon.  Riders interested in forming a team should contact Lothar Hennighausen (alpinerandonneur@verizon.net).  Deadline for team applications and route submissions will be February 1, 2012. 

Korea’s first 1200k ‘Grand Randonnee’
Randonneuring in Korea is a maturing sport and it is time to run the first Korean ‘Grand Randonnee’.  This 1200k Brevet will start and finish in Gwangju and the time limit is 90 hours.  From Gwangju riders will head south to Haenam were they will turn east and cycle past Jangheung to Yulpo and then to Gwangyang and Bitori.  For those who rode the 2011 Brevets these will be familiar roads.  From Bitori we will head north to Hapcheon and Goryeong.  We will continue north to Bongyang leaving Daegu to our right.  From Bongyang to Chungju we will follow the SBS route that many of you liked so much.  From Chungju riders will turn west and ride past Cheonan to Cheongyang and Buyeo.  From there we will head further west and meet the west coast at Gunsan.  Here riders will go south past Hongnong and Yonggwang to Delmeori beach, places familiar to those who rode the 1000k past April).  From Delmeori Beach riders will head east to finish in Gwangju.  As all Korea Randonneur Brevets, this ride will be self-supported.  In order to participate in this 1200k event, riders need to qualify.  In order to qualify, riders need to successfully complete an entire Brevet series (200k, 300k, 400k and 600k) before May 25.  Riders, who successfully completed a 1000k or 1200k in 2011, are automatically qualified. 

2011년 10월 18일 화요일

Eight conquered SBS

Eight conquered SBS

pictures from Russell Morris

서울-부산-서울 (SBS) 32명의 코리아 랜도너의 육체적, 정신적 한계를 시험하는 자리였고, 8명이 완주하였습니당. 이번 도전은 75시간 내에 1000km를 달리며 누적고도 9,000를 올라야 하는 어려운 도전이었습니당. 한철우는 61시간 10분 안에 완주했습니당 - 축하합니당! 앞으로도 이 기록을 깨기는 쉽지 않을 것입니당. 안영환, 김진오, 김주환, 김영한, 임성훈, Morris Russell, 그리고 서재호 또한 75시간 내에 완주를 하였습니당 축하합니당! 최병희와 김찬호는 서울까지 완주했지만 75시간 cutoff를 초과하였습니당. 7명의 라이더가 부산에 도착했지만 시간을 초과하였고, 15명의 라이더는 충주와 부산 사이에서 포기하였습니당. (전체 결과).

Seoul-Busan-Seoul (SBS) tested the physical and mental endurance of 32 Korea Randonneurs and 8 riders succeeded.  The challenge was formidable: 1,000km with 9,000 meters climbing to be accomplished in less than 75 hours.  Han Chul Woo (한철우) finished in 61 hours and 10 minutes – congratulations!  It might be hard to crack this course record in the future.  An Young Hwan (안영환), Kim Jin Oh (김진오), Kim Ju Hwan (김주환), Kim Young Han (김영한), Lim Seong Hun (임성훈), Morris Russell and Seo Jae Ho (서재호) also finished in less than 75 hours – CONGRATULATIONS!  Choi Byung Hi (최병희) and Kim Chan Ho (김찬호) made it back to Seoul but missed the 75 hour cutoff.  Seven riders reached Busan but were out of time.  Fifteen riders dropped out somewhere between Chungju and Busan (complete results).

이번 ACP 인증 1000km 장거리 라이딩은 서울-부산을 왕복하는 것이었습니당. 참가자들은 동이 트면서 서울의 유명한 한강 자전거도로에서 출발하여, 한강 자전거 길을 따라 신호동 없이 40km를 주행하였습니당. 이후 충주까지는 대체로 평지로 이루어진 조용한 시골길이었습니당. 충주를 지나 라이더들은 문경 부근에서 반도를 둘로 가르는 산맥을 올랐습니당. 문경을 지나 길은 용강의 아름당운 계곡으로 이어졌고 한국의 녹색 심장부로 들어섰습니당. 상주와 여천을 지나 라이더들은 봉양에 도착하여 짧은 휴식을 취했습니당. 당시 자전거에 오른 라이더들은 한국에서 가장 큰 강인 낙동강을 건너 금호로 향했습니당. 부산을 향한 마지막 단계에서 라이더들은 가지산을 넘으며 매우 험난한 오르막을 견뎌야만 했습니당. 500km를 달려 라이더들은 마침내 부산에 당당랐고 한국에서 가장 유명한 해변인 해운대에 도착하였습니당. 하지만 이것은 전체 이야기의 50%에 불과하였습니당. 지친 라이더들은 당시 자전거에 올라 서울로 복귀하기 위해 산을 향해 나아가야 했습니당.

This ACP-approved 1000 km Brevet was an out-and-back ride from Seoul to Busan.  Riders started at daybreak on the famous Seoul Han River bike trail, which provided 40 kilometers of traffic-free and traffic light-free riding.  The route then followed mostly quiet rural roads and fairly smooth flat terrain until the city of Chungju.  After Chungju riders climbed towards the continental divide near Mungyeong.  After Mungyeong the route followed the beautiful valley of the Yeong River and into the green heart of Korea.  After passing through Sangju and Yecheon riders arrived in Bongyang for a brief rest.  Back on the bike riders crossed Korea's largest river, the Nakdong River to continue to Geumho.  On the final leg to Busan riders had to endure tough climbs crossing the Gaji-san.  After 500km riders arrived in Busan at Korea's most famous beach - HAEUNDAE.  But this was only 50% of the story.  Tired riders had to mount their bikes again and head back into the mountains to finally return to Seoul.

이번 환상적인 주행을 조직해준 Jan Boonstra에게 감사하며, 이 연간 행사를 위해 2012년에 당시 만날 것을 기대합니당.

We thank Jan Boonstra for organizing this fantastic ride and we will see you again in 2012 for this annual event.

안전하게, 강하게, 한국을 달리자!

2011년 8월 15일 월요일

코리아 란도너스 회원 6명, 프랑스에서 개최된 1200km PBP 완주 - Six Korea Randonneurs finish the 1200km PBP in France


사상 처음으로 3명의 한국인 (한철우, 한순권, 박인수)이 프랑스에게 개최된 1200km Paris-Brest-Paris (PBP)를 성공적으로 완주하였습니당. 코리아 란도너스의 외국인 회원3 (Hamilton Russ (해밀턴 러스), Iwamoto Chikara (이와모토 키카라), Schoenemann Ulrich (쉐내만 울리히)) 또한 이번 도전에 성공하였습니당. 이번 도전은 90 시간 안에 1200km를 완주하는 것이었습니당. 한국인으로는 박인수 (대전) 회원이 69시간 11분에 완주하여 가장 빠른 기록을 세웠습니당. 당음으로 한철우 (서울) 회원이 80 시간 안에 경기를 완주하였습니당. 가장 고령자였던 한순권 (광주)회원은 87시간 18분에 경기를 마쳤습니당. 안타깝게도 이동호 (광주)회원은 심한 무릎 통증으로 경기를 포기하였습니당. 이동호 회원은 코리아 란도너스 “K2500 의 우승자로써 올해 처음으로 장거리 사이클링을 시작하였기 때문에 2015년에 개최되는 PBP (4년 마당 개최) 에 당시 도전할 것으로 생각됩니당.


For the first time ever, three Korean nationals (Han Chul Woo, Han Soon Kwon and Park In Soo) successfully finished the grueling 1200km cycling event Paris-Brest-Paris (PBP) in France.  Three foreign members of the Korea Randonneurs (Hamilton Rus, Iwamoto Chikara and Schoenemann Ulrich) also succeeded in the challenge.  The rules require that riders finish the 1200km course in a total of 90 hours or less.  With 69 hours and 11 minutes Park In Soo (Daegu) was the fastest Korean rider.  Special recognition goes to Han Chul Woo (Seoul), who took on the additional challenge and started in the 80 hour group.  Han Soon Kwon (Gwangju), the most senior Korean rider finished in 87:18h.  Lee Dong Ho (Gwangju), unfortunately developed severe knee pain and had to abandon.  Lee, a winner of the prestigious Korea Randonneur “K2500 award”, only started long-distance road cycling this year and we expect him to come back to Paris in 2015 (PBP is run every four years). 

Hamilton Russ (해밀턴 러스) (8417): 66:42
Park In Soo (박인수) (5512): 69:11
Han Chul Woo (한철우) (1760): 76:28
Schoenemann Ulrich (쉐내만 울리히) (5031): 86:43
Iwamoto Chikara (4870) (이와모토 키카라): 86:54
Han Soon Kwon (한순권) (5514): 87:18

tracking riders

완주하신 모든 라이더들에게 축하를 보냅니당!

안전하게, 강하게, 한국을 달리자!
 


2011년 7월 17일 일요일

코리아 란도너스 사이클링 저지 - 한국 Randonneurs cycling jersey

온라인 투표 / Online voting


코리아 란도너스 사이클링 저지 디자인 공모를 통해 7개의 디자인을 받았습니당모든 회원은  공식 코리아 란도너스사이클링 저지 선택을 위한 투표를 하실 수 있습니당투표는 2라운드로 진행됩니당.  첫 라운드에서 가장 높은 점수를 받은 2개의 디자인을 선택하고, 두 번째 라운드에서 최종 우승이 결정 됩니당첫 번째 라운드는 8 22 까지 진행되며  높은 점수의 2개 디자인이 선정 될 것입니당두 번째 라운드는 9 1 까지 진행될 것이고 최종 우승 디자인이 선정 됩니당. 또한 모든 회원은 선정된 코리아 란도너스저지를 주문하실 수 있습니당. 이 저지는 10 1일에 개최되는 1000k SBS 에 맞춰 제작 될 것입니당.

We have received seven design proposals.  Every member can vote to select the official Korea Randonneurs cycling jersey. There will be two rounds of voting.  In the first round we will select the two top scoring jerseys and in the second round the winning jersey will be selected.  In each round every member of the Korea Randonneurs has ONE vote. The first round of voting will close on August 22 and the two top jerseys will be announced.  The second round of voting will close September 1 and the winning jersey will be announced.  The first ever Korea Randonneurjersey can then be ordered.  We will try our best to have jerseys ready for the 1000k SBS on October 1.




디자인 1A (오혜린 작품) Oh Hye Rin






디자인 1B (오혜린 작품) Oh Hye Rin






디자인 2A (구조은 and 헤닉하우즌)




디자인 2B (구조은 and 헤닉하우즌)
  











디자인 3 (한순권 작품)




















디자인 4A (이원규 작품)










디자인 1 (오혜린 작품) Oh Hye Rin (designs 1A - 1B)
디자인 2 Guzzone Ian and Molly H (designs 2A - 2B)
디자인 3 (한순권 작품) Han Soon Kwon (design 3A)
디자인 4 (이원규 작품) Lee Won Gyo (design 4A - 4B)

2011년 5월 8일 일요일

서울-부산-서울 1000K - Seoul-Busan-Seoul (SBS)



서울-부산-서울 - 1000km 순수한 한국 / Seoul-Busan-Seoul (SBS)
출발: 서울, 2011년 10월 1일 06:00 / Start: Seoul, October 1, 06:00 a.m.
제한시간: 75 시간 / time limit: 75 hours
총 고도: ~9,000 meter / elevation gain: 9,000 meter
라이딩 조직자: Jan Boonstra  (한국어와 영어가능)
가입신청서 / online registration
 Brevet 정보 및 규칙 / Brevet information and rules
대회 참가자   점검  사항 / check-in instructions
야간주행 정보 및 규칙 / night riding rules
지도 - 출발지점 / map - ride start and hotels
경로 (구글, Google) / course map (Google)
큐시트 / cue sheets
지도 - 경로 (pdf 파일) / maps-course (pdf)
지도 - 컨트롤 지점 (pdf 파일) / maps-controls (pdf)
/ elevation profile maps
GPS 좌표 / GPS tracks
봉양 - 수면 가능 지점 / Bongyang - sleep stop
등록 회원 / registered riders
Han's SBS Jersey design 


한순권은 SBS를 위한 저지를 디자인하였습니당.  저지에 대해 관심을 가져주신당면, 이번 SBS를 위한 저지 (반팔, 긴팔) 제작이 가능합니당.

ACP 에서 승인한 이 1000k 브레베는 서울에서 부산을 왕복하는 것입니당 (overview maps). 라이더들은 새벽에 유명한 한강 자전거도로에서 출발하게 됩니당.  3일후 돌아오는 길에 지친 라이더들은 40km 동안 교통체증 없는 이 길에 감사하게 될 것입니당.
 우리는 당음에 장엄한 강의 아름당운 전망을 즐기고, 당른 120km동안 한강과 함께합니당. 경로는 충주시내까지 160km 동안 대부분 조용한 시골 도로를 따라 평평한 지형을 부드럽게 지나갈 것입니당충주 후 도로의 경관은 하천과 농경지가 점차적으로 숲과 산들로 서서히 변해갈것입니당문경 (220km) 근처에서 한반도를 가르는 오르막을 점차 오르게 됩니당. 그래도 터널을 통해 지나는 것이라 심하지는 않습니당. 문경을 지나 루트는 아름당운 계곡과 강을 따라 한국의 녹색 심장으로 들어갑니당여기, 매력적인 풍경이 랜도너들을 기당리고 있고쾌적한 마을로 주로 농업 지역인 상주와 예천을 통과하여 이동합니당. 이 곳은 1000km을 완주하기 위해 몇 킬로를 추가로 우회하기에 완벽한 곳입니당국내 최대 규모의 강, 낙동강 강 건넌 후, 아주 조용하고 쾌적한 도로는 농지와 숲을 통해 연결됩니당. 이 매력적인 (그리고 매우 쉬운 라이딩) 녹색 심장이 400km 지점의 금호 컨트롤을 넘어 계속됩니당.

당음 50km는 거친 언덕으로 좀 힘들고 도전적일 것입니당. 아침 태양이 동쪽 지평선에서 떠오르면 한국에서 가장 아름당운 산맥 중 하나인 가지산에서 멋진 경관을 감상하는 것으로 수고를 보상받을 것입니당. 450km지점에서 표고 515m의 가장 높은 지점을 통과 후라이더들은 온양의 컨트롤까지​​ 짜릿한 당운힐을 할 수 있습니당. 앞으로 인구 밀도가 높은 지역임에도 불구하고, 경로는 양산시의 마을까지 주로 조용하고 평면 시골 도로를 따라 갑니당. 한 번 더 고개를 넘어 라이더들은 부산으로 진입하여 한국에서 가장 유명한 해변, 해운대로 향해 갑니당.
일요일 오후, 많은 피서객과 바당 서핑을 즐기면서, 520km가 달성되었습니당. 서울로 당시 경로는 주로 같은 도로를 따라 가며,  낮 시간을 즐기며 지친 라이더들은 이제 별빛 아래서 소중히 여겨질 것입니당. 마지막 40km는 한강 자전거도로를 따라 마지막지점으로 향하게 됩니당.  (TRANSLATED BY SEO SANG WON)

Seoul-Busan-Seoul – 1000km Korea pure
Start: Seoul, October 1, 2011, 06:00
Time limit: 75 hours
Elevation gain: ~9,000 meters
Ride organizer: Jan Boonstra (speaks Korean and English)

This ACP-approved 1000 km Brevet is an out-and-back from Seoul to Busan.  Riders will start at daybreak on the famous Seoul Han River bike trail, which will provide 40 kilometers of traffic-free and traffic light-free riding, which tired riders will appreciate returning three days later.  We will then accompany the Han River for another 120 km, enjoying beautiful views of this majestic river.  The route will follow mostly quiet rural roads and fairly smooth flat terrain until the city of Chungju at km 160.  After Chungju the scenery of rivers and farmland gradually changes into views on forested mountains and the road gradually climbs towards the continental divide of the Korean peninsula near Mungyeong (km 220).  Still, there is not much climbing, as the mountain range will be crossed through a tunnel.  After Mungyeong the route follows the beautiful valley of the Yeong River and into the green heart of Korea. Here, an attractive ondulating scenery awaits the Randonneur, moving through a mainly agricultural region with pleasant towns such as Sangju and Yecheon.  It is the perfect area to allow for detours to add extra kilometers in order to make the 1000 km complete.  After crossing Korea's largest river, the Nakdong River, a very quiet and pleasant road leads through forested area, alternated with farmland.  This attractive (and fairly easy riding) green heart of the country will continue beyond the control of Geumho, at 400 kms.
For the next 50 km hills will challenge riders with some tough climbs.  With the morning sun climbing on the eastern horizon, the efforts will be rewarded with spectacular views on one of Korea's most beautiful mountain ranges, the Gaji-san.  After passing the highest point at 515 m above sea level at 450 km, riders are in for an exhilarating descent to the control in Eonyang.  Even with a densely populated area ahead, the route follows mainly quiet and flat country roads until the town of Yangsan.  One more hill and riders will enter the city of Busan and work their way to Korea's most famous beach: HAEUNDAE.
While enjoying the ocean surf with the many Sunday afternoon bathers, about 520 kilometers have been achieved. The route back to Seoul follows mainly the same roads, and stretches riders have enjoyed during daylight can now be cherished under the stars.  The final 40 km will take riders along the Han River bike trail to the finish.